Приложения

Промишлени предавки

Снимка: Фирма Getriebebau Nord
 
 
 

Технически данни

  • Задвижваща мощност: 3.7 kW
  • Входни обороти: 1500 об/мин.
  • Предавателно отношение: 50:1

Изисквания

  • Високи експлоатационни качества
  • Опростена конструкция
  • Минимална поддръжка
  • По възможност много еднакви лагери
  • Хармонизиран
  • живот на всички лагери
Избор на лагери

Червячен вал

Основното натоварване на червячния вал е насочено аксиално, при което посоката на натоварване се сменя с посоката на въртене на вала. Радиалните сили, които трябва да се поемат от лагерите, са сравнително минимални. Избира се подреждане фиксиран лагер - плаващ лагер. Фиксираният лагер се състои от два универсални сачмени лагери с ъглов контакт FAG 7310B.TVP.UA. Допълнителният знак UA означава, че лагерите могат да се подредят произволно в сдвоено-, O- или X-подреждане. При това след монтиране в O- или X-подреждане при допуски j5 на вала и J6 на корпуса се получава незначителна лагерна хлабина. Двата сачмени лагера с ъглов контакт са монтирани в X-подреждане. В зависимост от посоката на въртене на червячния вал аксиалното натоварване се поема от единия или другия лагер. Като плаващ лагер е монтиран един цилиндрично-ролков лагер FAG NU309E.TVP2.

Вал на червячно колело

Лагерите на вала на червячното колело се натоварват предимно радиално; аксиалните сили в съотношение с радиалното натоварване са относително малки. Подреждат се един радиален сачмен лагер FAG 6218 като фиксиран лагер и един цилиндрично-ролков лагер FAG NU218E.TVP2 като плаващ лагер.

Мазане, уплътняване

Червячната предавка и лагерите се мажат с масло. Нивото на маслото трябва да достига до делителната окръжност на червяка. Уплътнителните пръстени на самонагаждащите ролкови лагери предотвратяват изтичането на масло и осигуряват достатъчна защита срещу проникването на замърсявания.