КОНТАКТ
Публикации
 

Печатно произведение | 2004-06
FAG Traction Motor Bearings and INA Plain Spherical Bearings in “Combino®“ Articulated Low-Floor Tramcars

 
Трамваи

Combino® мотриси с нискоразположени рами

Снимка: Сименс АД
 
 
 

FAG лагеруване на тягови двигатели и INA шарнирни лагери в съчленена мотриса с ниско шаси Combino®

Combino-мотрисата с двата разположени външно задвижващи агрегата се отличава от нисък център на тежеста, минимални маси без пружинно окачване и в сравнение с конвенциалните мотриси с ниско шаси - 100%подобрена динамика на движението чрез надлъжно свързване на колелата.

Чрез механичното разединяване на противоположно разположените  двойки колела се намалява допълнително надлъжното приплъзване, което води до  износване при движение по завои. Талигата SF30-TF, разчетена за 10 t натоварване на оста, се задвижва чрез два модерни IGBT импулсни инвертора,  асинхронни тягови двигатели без износване на трифазен ток и един 32-Bit-контролер на задвижването. Подобрението на енергийния баланс се осигурява от ниското тегло на превозното средство (1 100 kg за линеен метър) както и от обратно захранване на спирачките.

Средни шарнири свързват отделните вагони на мотрисата. При това долният централен шарнир (шарнирен лагер с ъглов контакт) предава всички динамични и статични натоварвания на вагоните, особено така и на така наречените носачи (нямат собствена талига). Горният среден шарнир (радиален шарнирен лагер) осигурява непреобръщането  на вагоните настрани.

За разработената от Сименс Combino съчленена мотриса с нискоразположено шаси FAG доставя токоизолираните лагери за тяговите двигатели. INA доставя за тези превозни средства шарнирните лагери на средните шарнири.